پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118747
گزارش اينديپندنت از طرح عجيب آل سعود
طرح يک وهابي براي انتقال پيکر حضرت رسول (ص)/وهابي‌ها مي‌خواهند پيکر پيامبر را به مکان نامعلومي انتقال دهند!
تاریخ انتشار : 1393/06/12 08:39:15
نمایش : 1504
با اين حال طرح انتقال پيکر پيامبر اسلام از مسجدالنبي چيزي است که براي مسلمانان شيعه و سني شوخي بردار نخواهد بود. دکتر عرفان العلوي از محققان و اساتيد دانشگاه در عربستان نسبت به ناآرامي و شورش در ميان مسلمانان در پي اجراي اين طرح به شدت هشدار مي دهد. دکتر علوي در مورد شعله ورتر شدن آتش جنگ مذهبي ميان شيعيان و سني ها – که هم اکنون هم در سوريه و عراق زبانه مي کشد- هشدار داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه اينديپندنت مدعي است به اطلاعاتي دست يافته که در صورت صحت، جنجالي عظيم بر پا خواهد کرد. اين مساله انتقال پيکر مطهر نبي مکرم اسلام به مکاني نامعلوم در قبرستان بقيع است.

اينديپندنت در اين مقاله مي نويسد: به نظر مي رسد سعودي ها مي خواهند ريسک بزرگي کنند. آنها طرحي در سر دارند که به موجب آن مقبره و پيکر پيامبر اسلام را به مکاني نامعلوم منتقل خواهند کرد. اگر سعودي ها به اين طرح جامه عمل بپوشانند شکاف عميقي ميان خود و ديگر مسلمانان جهان به وجود خواهند آورد.

اين طرح جنجالي در حقيقت از ذهن يک محقق سعودي برخاسته که جزو حلقه مشاوره هاي توليت مسجد نبوي است؛ همان مسجدي که پيکر پيامبر اسلام در آنجا دفن شده و ساليانه محل زيارت ميليون ها زائر مسلمان است. اين مسجد دومين مکان مقدس مسلمانان جهان پس از مکه است که توليت اصلي آن با ملک عبدا... است.

طرح انتقال پيکر پيامبر اسلام از محلي که اکنون در آن قرار دارد در حقيقت ايده يک عالم وهابي است که توسط برخي محققان و دانشگاهي هاي سعودي که با تخريب آثار اسلامي مخالف هستند نيز به شدت نکوهش شده است.

اين سند 61 صفحه اي راهکاري براي انتقال پيکر حضرت رسول (ص) به جايي در قبرستان بقيع است که البته ناشناخته خواهد بود. البته با توجه به اظهارنظر مقامات پادشاهي سعودي درگذشته مبني بر تبعات بسيار سنگين اين تصميم، مشخص نيست اين ايده به سرانجام برسد.

با اين حال طرح انتقال پيکر پيامبر اسلام از مسجدالنبي چيزي است که براي مسلمانان شيعه و سني شوخي بردار نخواهد بود. دکتر عرفان العلوي از محققان و اساتيد دانشگاه در عربستان نسبت به ناآرامي و شورش در ميان مسلمانان در پي اجراي اين طرح به شدت هشدار مي دهد. دکتر علوي در مورد شعله ورتر شدن آتش جنگ مذهبي ميان شيعيان و سني ها – که هم اکنون هم در سوريه و عراق زبانه مي کشد- هشدار داده است.

طرح انتقال پيکر نبوي در حالي کليد خورده است که دهه هاست وهابي ها- که پيرو آييني سخت گيرانه و منشعب شده از اهل سنت است- در منابر خود نسبت به قديس سازي از قبور و درگذشتگان هشدار مي دهند و آن را نوعي مقابله با خداوند برمي شمرند.

دکتر علوي که رييس بنياد ميراث اسلامي است به اينديپندنت مي گويد ميليون ها مسلمان براي زيارت مقبره پيامبر و محل زندگي او به اين مسجد مي آيند، حالا وهابي هاي تندرو که اين کار را شرک مي دانند تنها راه را در انتقال پيکر پيامبر ديده اند.

دکتر علوي مي گويد وهابي ها همچنين قصد دارند گنبد خضرا که قبر پيامبر را پوشانده، تخريب و ويران کنند. وي مي گويد سني ها مانند شيعه ها در برابر چنين اقدامي به هيچ وجه سکوت نمي کنند.

اينديپندنت همچنين مي نويسد: پيشتر نيز حدود 90 درصد از شهر قديمي مکه که بافت باستاني خانه و محله هاي قديمي اين شهر را در بر مي گرفته توسط وهابي ها با خاک يکسان شده است. حالا جاي آنها هتل هاي لوکس بر پا شده است. موسسه گلف که در واشينگتن واقع است همه مدارک و مستندات اين وقايع را در اختيار دارد.

ملک عبدا... با گماردن روحاني افراطي وهابي به نام عبدالرحمن السديس که سابقا امام مسجدالحرام نيز بوده است همه طرح هاي عمراني جنجالي خود را به پيش برده است.

دکتر علوي همچنين فاش کرد: دکتر علي بن عبدالعزيز الشبل از دانشگاه امام محمد بن سعود در رياض صحنه گردان طرح انتقال پيکر پيامبر است. وي اين طرح ها را به کميته اصلي که مسووليت حرمين را برعهده دارد ارائه داده است. اين طرح شامل خراب کردن راهروها و اتاق هاي حرم نبوي است که محل دفن بسياري از همسران و دختران پيامبر از جمله احتمالا حضرت فاطمه(س) دختر پيامبر است که مورد احترام شيعه است.

اين طرح شامل خراب کردن گنبد سبز رنگ و انتقال پيکر پيامبر در مرحله آخر است.

دکتر علوي مي گويد آنها مي خواهند از فرصت سرگرم شدن جهان به عراق و سوريه استفاده کنند و مقبره پيامبر را خراب کنند؛ آنها با اين کار فقط شيعيان را به مبارزه نمي طلبند بلکه همه سني ها در برابر آنها بر خواهند خاست؛ همه مسلمانان از اين طرح شوک زده خواهند شد.

اينديپندنت مي گويد: تماس هايش با سفارت سعودي در لندن براي توضيح بيشتر در مورد طرح انتقال پيکر پيامبر بي نتيجه باقي مانده است اما سعودي ها گفته اند طرح گسترش حرم نبوي و مسجدالحرام از اولويت هاي اصلي ملک عبدا... است.

منبع: روزنامه اينديپندنت
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html